Obaveštenje Kolačići se koriste na ovoj web stranici kako bi pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite, pretpostavljamo da se slažete da primate kolačiće sa ove web lokacije. OK

Kreiranje novog ukusa

21/07/2022
(vreme čitanja: 4 minuta)


Te davne 2005. godine kada je naša prodavnica po prvi put otvorila svoja vrata, ponuda ukusa bila je mnogo skromnija nego sada. Počeli smo od malog broja kako bismo bili apsolutno sigurni u kvalitet svakog od njih. Bilo ih je sasvim dovoljno za kreiranje raznovrsnih selekcija, a dovoljno malo da smo mogli da garantujemo da će svaki biti savršen i uvek isti. Svi oni se i danas, 17 godina kasnije, prave po tojtradicionalnoj recepturi.

Međutim, tih 17 godina nismo proveli skrštenih ruku. Radili smo naporno, kreirali nove ukuse, sticali iskustvo, proširivali kapacitete. Danas u ponudi imamo preko 80 različitih ukusa, a iz godine u godinu taj broj raste. Ono što se do danas zadržalo, jeste to da svoju ponudu proširujemo ravnomerno i na taj način da nikada ne dovedemo u kompromis kvalitet bilo kog proizvoda.

Neprestano učeći i sabirajući sva svoja iskustva, shvatili smo da se kreiranje novog ukusa uvek sastoji iz pet faza.Samo kada se svi ovi koraci prođu, ukus će biti u potpunosti spreman!

Evo kojih je to pet koraka...



1. korak : Ideja

Jako često novi ukusi nastaju tako što osluškujemo potrebe i želje drugih ljudi. Nijedan mali biznis ne bi postojao da nije ljudi koji veruju u njega i podržavaju ga. Ako nas često pitaju da li imamo neki ukus, veoma rado razmatramo opciju da ga kreiramo i ubacimo u svoju ponudu.

Pored ukusa koji predstavljaju prave klasike u čokolatijerstvu i koje jednostavno moramo da imamo u svojoj ponudi, takođe volimo da eksperimentišemo sa novim i neobičnim sastojcima. Za nas posebnu motivaciju predstavljaju teški i izazovni ukusi. Njihovo kombinovanje zahteva pravo majstorstvo!

Ideja za jedan od naših najrevolucionarnijih proizvoda javila se baš na ovaj način. Šetajući kroz jednu horeca prodavnicu u kojoj često nabavljamo sastojke, videli smo jedan koji nam je privukao pažnju. U pitanju je bila so kristalizovana u limunovom soku. Izgled i miris ovih žutih kristala predstvaljali su veliki potencijal, ali i izazov. Neverovatan sastojak, ali šta sa njim..? U tom trenutku nismo znali, ali je sastojak zapamćen. Sačekaće još malo dok ideja ne sazri.

2. korak : Literatura

Upravo najiskusniji majstori znaju koliko je važno redovno se vraćati na literaturu, neprestano učiti o novim tehnikama izrade, čitati o iskustvima čokolatijera sa različitim sastojcima i o predlozima za njihovo uparivanje.

Iako su knjige prepune saveta o kombinovanju različitih ukusa, često isprobavamo i nešto potpuno drugačije, vođeni intuiciom ili radoznalošću. Jedino eksperimentisanjem može da se dođe do potpuno novih i originalnih kreacija.

Da se vratimo mi na naš sastojak koji još uvek nije imao svoju namenu. Izrada dezerata sa solju u čokolatijerstvu odavno nije novina. Knjige su imale puno toga da kažu na ovu temu. Saveti su se uglavnom odnosili na to da so pojačava ukus sa kojim se kombinuje. So i šećer su yin i yang, zato je slana karamela vladala ovom kategorijom. Ali to je bilo već viđeno. Kada ostaneš bez ideja najbolje je da se vratiš na početak. Razmišljali smo... imamo so, limunov sok, so, limun, so.. hej pa tu fali samo tekila!

3. korak : Izrada uzoraka

Sledeći korak podrazumeva osmišljanje proizvoda na osnovu ideje i literature.

Koja vrsta čokolade će se koristiti za izradu ovog ukusa?

Koji tip dezerta će biti.. pralina, rezani dezert ili čak trufe?

Da li će pored osnovnog sastojka imati još neki da ga dopuni ili čak napravi kontrast?

Pravi se plan i izrađuju prvi uzorci.

Kod našeg novog ukusa glavni sastojak predstavljala je so koja ponekad može biti i veoma nezahvalna za rad. Želeli smo da pokažemo njen interesantan izgled i zato pralina, koja je po svojoj strukturi zatvorena „školjkom“ od čokolade, nije bila opcija. Trufe uvaljan u so bio bi previše slan. Rešenje je bio rezani dezert. Ganaš izrađen od čokolade reže se na kockice i umače u mlečnu čokoladu, a zatim se preko posipaju kristali. Nastali su prvi uzorci.


4. korak : Provera i korekcija

Ništa nije savršeno na samom početku. Kako bi saznali šta je to što je potrebno korigovati, uzorci se degustiraju.

Da li je proizvod dovoljno/previše sladak?

Da li je tekstura dobra?

Kako se ukusi uklapaju?

Da li mu nešto fali?

Ovaj korak se ponavlja koliko god puta je potrebno dok se ne dobije najbolji ukus. Što je veće iskustvo majstora, to se brže dolazi do željenog proizvoda i korak se manji broj puta ponavlja.

Rezani dezert sa tekilom i solju relativno je brzo došao da svoje finalne forme. Budući da smo već imali pralinu sa tekilom, znali smo kako da je kombinujemo sa čokoladom tako da izvučemo najbolji ukus. Jedini trik je bio u tome da dođemo do idealne količine soli koja će biti posuta. Nekoliko proba kasnije imali smo svoj najnoviji i najintrigantniji ukus.


5. korak : Upoznavanje sa novim proizvodom

Pre nego što ukus pustimo u prodaju, neophodno je da se mi samo što bolje upoznamo sa njim.

Šta to znači? Kada je proizvod finaliziran, izrađuje se određena količina. Na svakih nekoliko dana, jedan uzorak se degustira. Na ovaj način pratimo kako se proizvod „ponaša“ kroz vreme, utvrđujemo njegov rok trajanja i koji su idealni uslovi za njegovo čuvanje.

Nakon ovog koraka, spremni smo da potencijalnom kupcu prenesemo sve neophodne informacije o novom ukusu.

Pre nego što je naš novi ukus prvi put složen u vitrinu isproban je mnogo puta. Ustanovljeno je da mu je rok trajanja veoma sličan i drugim rezanim dezertima, što je nešto duže nego pralinama. Prateći ga, uvideli smo da posle određenog vremena žuta boja kristala počinje da bledi iuzeli taj momenat kao krajnji. Na dalje ovaj proizvod će se uvek izrađivati u količini takvoj da nikada ne stoji dugo i ne izgubi svoju fantastičnu žutu boju.

Dodatni 6. korak : Promocija

Ovo je korak kada vas sa zadovoljstvom pozivamo da probate naš novi proizvod i podelite svoje utiske sa nama!

Nakon što smo sa ljudima podelili svoj novi ukus, mnogi su izrazili oduševljenje. Željni novih i originalnih kombinacija, ljudi su ga rado probali. Iz tog razloga, ovaj proizvod našao se iu raznim bombonjerama, kao što su Stardust Luna i Exotic selekcija. Tekila, limun & so je ukus koji se veoma brzo probio među najpopularnije i još jednom nam pokazao da pažljivo osmišljanje i posvećenost razvoju  garantuju uspeh!